HABERLER

E-Ticaretin COVID-19 Pandemisiyle Başlayan Yükselişi 2021’de de Devam Etti

11.05.2022

Birleşmiş Milletler Genel Kurulunun ticaret ve kalkınma alanında temel organı olan Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı’nın (UNCTAD) yayınladığı yeni istatistikler COVID-19 pandemisiyle hızlanan tüketici e-ticaret faaliyetindeki önemli artışın 2021'de de devam ettiğini ve birçok ülkede kısıtlamaların hafifletilmesine rağmen çevrimiçi satışlarda belirgin bir artış olduğunu göstermektedir.

İstatistiklerin mevcut olduğu 66 ülkede, çevrimiçi alışveriş yapan internet kullanıcılarının ortalama payı, pandemi (2019) öncesi %53'ten pandeminin başlamasını takiben %60'a yükselmiştir. Ancak pandemi öncesi durum ve yaşanan çevrimiçi alışveriş artışının boyutu ülkeler arasında farklılık göstermektedir. Pek çok gelişmiş ülke, pandemiden önce nispeten yüksek çevrimiçi alışveriş seviyelerine (internet kullanıcılarının %50'sinden fazlası) sahipken, çoğu gelişmekte olan ülke daha düşük tüketici e-ticareti seviyesine sahip olmuştur.

Gelişmekte olan ve gelişmiş ülkelerde büyük artışlar

En büyük artışlar birkaç gelişmekte olan ülkede meydana gelmiştir. Birleşik Arap Emirlikleri'nde çevrimiçi alışveriş yapan internet kullanıcılarının payı 2019'da %27'den 2020'de %63'e çıkmıştır. Bahreyn'de pay üç katına çıkarak %15’ten 2020'de %45'e, Özbekistan'da ise 2018'de %4'ten 2020'de %11'e yükselmiştir.

Gelişmiş ülkeler arasında en büyük artışlar Yunanistan (18 yüzde puanı artış), İrlanda, Macaristan ve Romanya'da (her biri 15 yüzde puanı) görülmüştür.

ABD ve Çin’deki artışlar

Küresel GSYİH'nin (ABD ve Çin dahil) yaklaşık yarısını oluşturan yedi ülke için mevcut olan resmi istatistikler, bu ülkelerde çevrimiçi perakende satışların pandemiden hemen önce 2019'da 2 trilyon dolar civarından 2020’de yaklaşık 2,5 trilyon dolara 2021'de ise 2,9 trilyon ABD dolara yükseldiğini göstermektedir. Çin, bu ülkelerdeki çevrimiçi perakende satışların yarısından fazlasını, Amerika Birleşik Devletleri ise %30’unu oluşturmaktadır.

Büyük şirketler global e-ticaret pazarından aslan payını almaya devam ediyor

En büyük 13 tüketici odaklı e-ticaret işletmesi, pandemi sürecinde gelirlerini keskin bir şekilde artırmıştır.

2019 yılında bu şirketler 2,4 trilyon dolar değerinde satış yapmıştır. 2020'de COVID-19 pandemisinin başlamasının ardından bu miktar, keskin bir şekilde 2,9 trilyon ABD Dolarına yükselmiş ve 2021'de ilave bir üçte bir artışla toplam satışları 3,9 trilyon ABD Dolarına (cari fiyatlarla) ulaşmıştır.

Çevrimiçi alışverişe geçiş, çevrimiçi perakende ve pazar yeri işletmelerinin zaten güçlü olan pazar yoğunlaşmasını daha da sağlamlaştırmıştır.

Alibaba, Amazon, JD.com ve Pinduoduo, 2019 ve 2021 yılları arasında gelirlerini %70 oranında artırmış ve tüm bu 13 platformun toplam satışlarındaki payları 2018 ve 2019'da yaklaşık %75'ten 2020 ve 2021'de %80'in üzerine çıkmıştır.

Kaynak: https://unctad.org/news/covid-19-boost-e-commerce-sustained-2021-new-unctad-figures-show

Diğer Haberler

  • Güven Damgası Tebliğinde Değişiklik

    01.03.2021
  • Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemine ...

    02.03.2021
  • 2021 Yılı İlk 6 Ayı E-Ticaret Verileri Açı...

    13.10.2021
  • Avrupa E-Ticaret Raporu Açıklandı

    14.12.2021
  • "Avrupa Dijital Ticaret Sektörünün Temel Ö...

    17.01.2022
  • OECD’den Dijital Ekonominin Uluslararası Ö...

    24.01.2022
  • E-Ticaret Avrupa Farklı Dağıtım Kanalları ...

    08.02.2022